SIKÇA SORULAN SORULAR
1. E- Devlet üzerinde E-Kayıt yaptırdım. İlahiyat
Fakültesine belge getirmem gerekiyor mu?
· E-Devlet’ten kayıt
yaptıran öğrencilerin kayıt için Fakültemize gelmelerine ve herhangi bir belge
getirmelerine gerek yoktur.
2. Yeni kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek
için ne yapmalıyım?
· Fakültemize ilk defa kayıt yaptıran
öğrencilerin kullanıcı adı Okul Numarası; parolası da T.C. Kimlik Numarasının
ilk 5 hanesidir.
· Sisteme giriş
için tıklayınız
· Öğrenci numaranızı
öğrenmek için tıklayınız.
3. Şifremi unuttum, sisteme girmek için ne
yapmalıyım?
· https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden
şifremi unuttum kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz.
4. Öğrenci Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim
bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
· "Öğrenci Bilgi
Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav
tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip
edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme
işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz.
5. Ders kaydımı nasıl yaptırabilirim?
· Ders Kayıtları 19-23
Eylül 2022 tarihleri arasında yapılacaktır
· Fakültemize 2022
yılında kayıt yapan öğrencilerimizin güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak
yapılacaktır. Harç borcu olan öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra
ders kaydı yapılacaktır.
6. Uzaktan Eğitim Nedir? Hangi dersleri alabilirim?
· Siirt Üniversitesi
tarafından A.İ.İ.T. I-II, Yabancı Dil I-II, Türk Dili I-II derslerini
interaktif ortamda verilmesi için Uzaktan Eğitim Merkezi kurulmuştur.
· İlgili dersler ders
kayıt aşamasından seçilir ve sadece internet aracılığı ile verilir. Örgün
eğitimde olduğu gibi derslere devam zorunluluğu vardır.
· Uzaktan Eğitim Merkezi
web sitesi için tıklayınız.
7. %10’a giren öğrencilere öğrenim ücreti/harç miktarı
ile ilgili nasıl bir işlem yapılır.
· Hazırlık sınıfı hariç,
bulundukları bölümde her bir dönem için belirlenen asgari derslerden başarılı
olan ve bu dersleri alan öğrencilerin başarı ortalamasına göre dönem sonu
itibariyle yapılacak sıralamada ilk %10 içinde yer alan ikinci öğretim
öğrencileri, bir sonraki dönemde, birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri
öğrenci katkı payını öder.
8. Derslere devam zorunluluğu
var mıdır?
· Fakültemizde derslere
%80 devam zorunluluğu vardır. Örneğin bir yarıyılda toplam 100 saat okutulan bir
derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler
devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “F1” harfi görünür.
· Devamsızlıktan kalan
öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders sınavına
giremez.
9. Kayıt dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
· Kayıt dondurma
başvuruları eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde Öğrenci
İşleri başvurularak yapılabilir.
· Öğrenciler haklı ve
geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl olmak
üzere dondurma isteğinde bulunabilir
· Kayıt dondurma ile
ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
10. Kayıt dondurma
ile kayıt yaptırmamak arasında bir fark var mı?
· Kayıt donduran
öğrencinin azami kanuni öğrenim süresi kayıt dondurma süresi kadar artırılır.
Ancak öğrencinin kayıt yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave
edilir.
11. Başka bir Üniversiteye
yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
· Fakültemizden başka
bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak için bir dönem beklemeniz gerekmektedir.
· Yatay geçiş şartları
Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında
bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.
12. Ders muafiyeti
nedir? Nasıl gerçekleştirilir?
· Yeni kayıt yaptıran
öğrencilerden, daha önce Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen
herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim
kurumunda alıp başarılı oldukları dersler için, ilgili fakülteye not belgesinin
aslı ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren
15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.
· Muaf olunan dersler
Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.
· Muaf derslerinizin
toplamı 45 kredi ve üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.
13. Sınav sonuçlarına
itiraz nasıl olur?
· Öğrencinin 100’lük
sisteme göre aldığı not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir.
İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde
ilgili birime yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü
içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi
durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir.
İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.
14. Mazeret Sınavı nedir? Başvuru
nasıl yapılır?
· Mazereti nedeniyle ara
sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni
ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde
sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe
teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere
sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.
· Ara sınav dışında
kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.
15. Kayıt Sildirme
işlemi nasıl yapılır?
· Fakültemizden kesin
olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Fakültemize kayıtlı öğrencilerden
kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar.
İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.
· Kaydı silinen
öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.
· Kayıt silme için
öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekâletname verdiği şahıs yapabilir.
· Kayıt silmede öğrenci
kimliğinin verilmesi zorunludur.
16. Kimlik kartının
kaybolması veya çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir.
· Kezer kampüsünde
bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat Bankası
Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
17. Kişisel
bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?
· İsim, soy isim veya
nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni
Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme
kararının onaylı bir sureti dilekçe ekinde bağlı bulunulan akademik
birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını
gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen
tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır.
18. Danışmanım
kimdir? Nasıl öğrenebilirim? Görevi nedir?
· Her öğrenciye akademik programı
izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır.
· Danışman, öğrencinin
devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını
dikkate alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında
öğrenciye önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar
· Danışman, öğrencinin
öğrenimini başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede
tamamlayabilmesi için öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve
öğrenciyi yönlendirir.
· Danışman, bölümde
izlenecek öğretim planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav
Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer
ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
· Danışman,
Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci
ailesine bilgi verir.
· Danışman, maddi
sıkıntı içerisinde bulunan öğrencilerin yardım fonlarından yararlanmalarını
sağlamak için gerekli girişimlerde bulunur.
19. Katkı payımı
sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabiliriyim?
· Katkı payını sehven
fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile öğrenci işleri daire
başkanlığı harç tahakkuk birimine müracaat edilmesi halinde iade edilir.
20. Siirt
Üniversitesinde yaz okulu açılmakta mıdır?
· Siirt Üniversitesi
bünyesinde yaz okulu açılmamaktadır.
21. Başka bir
Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?
· Diğer Üniversitelerde
yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği
tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer
Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına
müracaat ederler.
· Yaz okulunda
öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3 ders
alabilir.
· Yaz okulu diğer
koşullar için tıklayınız.
22. Duyuruları ve
diğer bilgileri nerden takip edebilirim?
· Duyuruları ve diğer
bilgileri https://ilahiyat.siirt.edu.tr/ adresinden takip
edebilirsiniz.