İlahiyat Fakültesi
Personel Portal
Türkçe
English
MENÜ
Fakülte
Hakkında
Genel Bilgiler
Misyon-Vizyon
Tanıtım
Mevzuat
Fakülte Bülteni
Kalite Politikası
Yönetim
Fakülte Yönetimi
Fakülte Yönetim Kurulu
Fakülte Kurulu
Disiplin Kurulu
Organizasyon Şeması
Personel
Akademik Personel
İdari Personel
Bölümler
Felsefe Ve Din Bilimleri Bölümü
İslam Tarihi Ve Sanatları Bölümü
Temel İslam Bilimleri Bölümü
İlitam
İlahiyat Lisans Tamamlama
Dergimiz
İletişim
Öğrenci
Akademik Takvim
Hazırlık Sınıfı
Lisans (4 Yıllık)
Ders Programları
Hazırlık Ders Programı
Lisans Ders Programı
Danışmanlar
Siuzem
Ders Müfredatı
Ders İçerikleri
Eğitim Öğretim Metotları
Sınav Ve Değerlendirme
Tyyç Akts Düzeyi Ve Bilgileri
Mezuniyet Koşulları
Kariyer Olanakları
Mezun Takip Sistemi
Aday Öğrenciler
Öğrenci Memnuniyet Anketi
Öğretmenlik Uygulaması Dersi
Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu
Öğretmenlik Uygulaması Meb Yönergesi
Öğretmenlik Uygulaması Dönem Planı (Şablon)
Öğretmenlik Uygulaması Dersi Formlar
Fakülte Dergisi | Marifetname
Dergi | Marifetname
Yayın Kurulu
Danışma Kurulu
Yayın İlkeleri
İlitam
Komisyon | Koordinatörlük
Komisyonlar
Akademik Teşvik Komisyonu
Birim Kalite Komisyonu
Eğitim Komisyonu
İntibak Komisyonu (Yatay-Dikey Geçiş, Yaz Okulu, Yeni Kayıt)
Kantin Ve Kafeterya Denetleme Komisyonu
Yabancı Uyruklu Personel Değerlendirme Komisyonu
Koordinatörlükler
Bologna Koordinatörlüğü
Erasmus+ Koordinatörlüğü
Farabi Koordinatörlüğü
Mevlana Koordinatörlüğü
Yabancı Uyruklu Öğrenci Koordinatörlüğü
Kalite Güvence Sistemi
Analizler
Birim Kalite Komisyonu Toplantıları
Birim Kalite Üyeleri
Görev Tanımları
Hizmet Standardı
İş Akışları
İş Akışı (Öğrenci İçin)
İş Akışı (Yazı Ve Personel İşleri)
İş Akışı (Tahakkuk İşleri)
Kalite Standartları Durum Değerlendirme Raporları
Organizasyon Şeması
Süreç Yönetim Kitapçığı
Formlar
Öğrenci İşleri Formları
Tahakkuk İşleri Formları
Yazı Ve Personel İşleri Formları
Prof. Dr. Fuat Sezgin Konferans Salonu Talep Tahsis Formu
Raporlar | Planlar
İç Değerlendirme Raporları
Yıllara Göre Faaliyet Raporları
Yıllık Brifing Raporları
Stratejik Planlar
2018-2022 Stratejik Plan
2023-2027 Stratejik Plan
Memnuniyet Anketleri
Akademik Personel Memnuniyet Anketi
İdari Personel Memnuniyet Anketi
Mezun Bilgi Anketi
Öğrenci Memnuniyet Anketi
Sosyal Medya
Instagram
X
Whatsapp
Youtube
Galeri
1. Sosyal Bilimler Öğrenci Sempozyumu (Siirt Üniversitesi)
İLAHİYAT FAKÜLTELERİ XXIII. KELÂM KOORDİNASYON TOPLANTISI
Uluslararası Selahaddîn Eyyûbî Sempozyumu Açılış Konuşması
Uluslararası Selahaddîn Eyyûbî Sempozyumu Değerlendirme Oturumu
Din ve Hayat - Konuk "Prof. Dr. İhsan Süreyya SIRMA"
Din ve Hayat - Konuk "Prof. Dr. Cemalettin ERDEMCİ"
Din ve Hayat - Konuk "Yard. Doç. Dr. Cemalettin SANCAR"
Din ve Hayat - Konuk "Yrd. Doç. Dr. Adnan MEMDUHOĞLU"
Etkinlikler
İlahiyat Fakültesi Fidan Dikim Etkinliği
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Ağaç Dikim Etkinliği
Kur’an’ın İndiği Tarih Çalıştayları V: Cahiliyye Araplarının Nübüvvet Telakkileri
Doç Dr. Abdullah ÜNALAN hocamızın "Sahabînin Muhalefeti" adlı yeni kitabı çıktı.
Sahabe, genel olarak bu ümmetin en mümtaz ve en bilgili neslidir. Vahyin gölgesinde yaşamış ve Hz. Peygamber’in (s) eğitim ve terbiyesinden geçmişlerdir. Dolayısıyla İslam’ın hem kavlî hem fiilî yorum ve uygulamalarını bizzat Hz. Peygamber’de (s) görmüş ve tatbikatını müşahede etmişlerdir. Bununla birlikte, her insanda olduğu gibi Sahabe’nin de muhâlefeti söz konusu olmuştur ki, bu hem İslam’ın öngördüğü hem insan olmanın bir özelliğidir. Dolayısıyla Sahabe birbirlerine ya kavlî (söz) veya fiilî veya farklı fetva vermekle muhâlefet etmişlerdir. Bu da Kur’an ayetlerinin veya Rasûlullah’ın (s) kavlî veya fiilî sünnetinin veya Sahabe icraatının ya aksine veya bunlardan farklı olarak fetva verme veya tercihte bulunma veya yorumlaması şeklinde olmuştur.
Bu çalışmadan amaç, genel olarak muhâlefeti ele almak veya siyasî muhâlefeti ortaya koymak değildir. İslam’a göre bir beşer olarak Hz. Peygamber’e (s) bile muhâlefetin olabileceğinin, muhâlefet eden bazı Sahabîlerin bulunduğunun ve Hz. Peygamber’in (s) muhâlefetin çerçevesi içinde kalanlara ses çıkarmadığının ve bunun, İslam’ın önemli ilkelerinden biri olduğunun bazı örneklerini sunmaktır.
Başta Hz. Ömer olmak üzere bazı Sahabe’nin Rasûlullah’a (s) soru sormaları; anlayamadıkları konuları O’na taşımaları, yeterince kavrayamadıkları olaylarda O’na muhâlefet etmeleri, hatta eleştirmeleri, dinî hassasiyetlerinden kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla birbirlerinin görüşlerine muhâlefet etmeleri, bazı söz ve davranışlarda birbirlerini eleştirmeleri de aynı hassasiyetten kaynaklanmaktadır. Bunu başka türlü algılamak ve yorumlamak “Allah onlardan razı olmuştur.” Kur’ânî hakikatine saygısızlık olacaktır.
https://www.kitapyurdu.com/kitap/sahabinin-muhalefeti/498031.html
İlahiyat Fakültesi
14.5.2019